سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واکنش آموزش‌وپرورش به دسته‌بندی دانش‌آموزان به قوی و ضعیف | والدین تخلف را گزارش کنند


 

  • واکنش آموزش‌وپرورش به دسته‌بندی دانش‌آموزان به قوی و ضعیف | والدین تخلف را گزارش کنند

    به گزارش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تمرکز از آموزش به تمرکز بر امر تربیت، گفت: در مقطع ابتدایی برای تمرکز بیشتر بر تربیت دانش‌آموزان، برخی موانع مانند ممنوعیت کتاب‌های کمک درسی و کمک آموزشی به مدرسه، ممنوعیت برگزاری آزمون‌های تستی و مسابقات متنوع و با هزینه را ایجاد کردیم.

    معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: دسته‌بندی دانش‌آموزان ابتدایی در گروه‌های قوی‌تر و ضعیف‌تر به شدت به روان آنها آسیب می‌زند و این کار از نظر اصول تربیتی مردود و حتی تخلف است. اگر والدین چنین مواردی را مشاهده کردند حتما به مرکز رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش گزارش کنند.

    حکیم‌زاده با اشاره به نقش اساسی معلمان به ویژه در مقطع ابتدایی، گفت: آموزگار دوره ابتدایی مسئول همه درس‌هاست و به جای چهار روز، پنج روز در مدرسه حضور دارد که این موضوع فشار زیادی به این قشر وارد می‌کند.

    وی افزود: مسئولیت اصلی معاونت آموزش ابتدایی، برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های درسی این مقطع تحصیلی و ارزیابی و نظارت بر کیفیت انجام فعالیت‌هاست.

    معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سختی کار آموزگاران ابتدایی، اظهارکرد: ما برای این مسئله، یک طرحی تدوین کردیم. آموزگاران ابتدایی در گذشته به خاطر سختی کار، یک فوق‌العاده ویژه‌ای دریافت می‌کردند اما به تدریج این امتیاز شامل حال همه معلمان شد و تمایز آموزگاران ابتدایی از بین رفت.

    این مقام مسئول عنوان کرد: با همکاری شوراهای آموزش و پرورش، در تلاش هستیم پیشنهادی آماده و به وزیر ارائه کنیم تا سختی کار و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در دوره ابتدایی که مورد تأکید سند تحول بنیادین است، در دریافتی آموزگاران این مقطع لحاظ شود و شرایط کار را برای آنها تا حدودی تسهیل کنیم.

    حکیم‌زاده از وجود 49 هزار کلاس چندپایه آموزگاران سخن گفت و افزود: برخی آموزگاران در نقاط دوردست و صعب‌العبور با چند پایه دانش‌آموز در یک کلاس کار می‌کنند و کمتر دیده می‌شوند اما با همه این سختی‌ها زحمات زیادی متقبل می‌شوند.