سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آغاز بهره‌برداری از 10 هزار کلاس درس با حضور معاون اول


 

  • آغاز بهره‌برداری از 10 هزار کلاس درس با حضور معاون اول

    به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پس از ورود به دماوند از هنرستان فنی و حرفه‌ای زینبیه شهرستان دماوند بازدید و آن را افتتاح و سپس در مراسم بهره‌برداری از پروژه های آموزشی کشور در ارتباط زنده ویدئو کنفرانسی با چند استان دیگر شرکت کرد.

    بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، همزمان با افتتاح این هنرستان فنی‌وحرفه‌ای، معاون اول رییس جمهور از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با استان‌های کرمان، اصفهان و یزد فرمان افتتاح همزمان 1982 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با 10 هزار کلاس درس در سراسر کشور را صادر کرد. در ارتباط زنده تلویزیونی دکتر جهانگیری با این سه استان، گزارشی از میزان سرمایه‌گذاری و تعداد پروژه‌های آموزشی هر استان ارائه شد.

    بر اساس این گزارش‌ها، 67 پروژه در استان کرمان در قالب 303 کلاس درس با اعتبار 90 میلیارد تومان و در 42 هزار مترمربع زیربنا به بهره‌برداری رسیده است. در استان یزد نیز 41 پروژه و در استان اصفهان 93 پروژه در قالب 482 کلاس درس با اعتبار 95 میلیارد تومان و در زیربنای 94 هزار مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.

    این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش و شماری دیگر از مسئولان کشوری و استانی در حال برگزاری است.

    میزان اعتبار این تعداد پروژه افزون بر 3 هزار و 200 میلیارد تومان اعلام شده است. بنا بر اعلام مسئولان سازمان نوسازی مدارس کشور، 47 درصد پروژه‌های مذکور توسط خیرین مدرسه‌ساز یا با مشارکت آنان ساخته شده است.

    این پروژه‌ها غیر از کلاس‌های درس، شامل سالن ورزشی، استخر و بخش‌های دیگر نیز می‌شود.