سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فناوری جدید سامسونگ بدون انگشتان تایپ می‌کند


 

  • فناوری جدید سامسونگ بدون انگشتان تایپ می‌کند

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از انگجت، سامسونگ مانند همیشه قصد دارد در نمایشگاه CES 2020 نیز پروژه‌های جدید C-Lab خود را رونمایی کند.

    یکی از این پروژه‌ها «تایپ سلفی» (Selfie Type) است. همانطور که نام آن نشان می‌دهد با استفاده از دوربین سلفی دستگاه و هوش مصنوعی حرکات انگشت را به ضربه‌های انگشت روی کیبورد تبدیل می‌کند. به طور دقیق سلفی تایپ یک کیبورد مجازی است که با دوربین سلفی موبایل فعال می‌شود. همچنین این فناوری مجهز به یک موتور هوش مصنوعی است که حرکات انگشتان جلوی دوربین سلفی را بررسی و به حروف در کیبورد QWERTy تبدیل می‌کند.

    برای استفاده از این فناوری نیاز به هیچ گونه سخت افزار اضافی نیست و می‌توان آن را در موبایل‌های هوشمند، تبلت و لپ تاپ به کار برد.  بنابراین لازم نیست کاربر با استفاده از این فناوری برای پاسخ به پیامک موبایلش را در دست بگیرد.

    علاوه بر آن احتمالا این شرکت قصد دارد به افرادی که دچار ریزش مو هستند نیز کمک کند. پروژه Becom آن، با استفاده از یک دستگاه قابل حمل، هوش مصنوعی و اپلیکیشن موبایل پوست سر فرد را برای وجود پوسته مرده ( شوره)، تراکم فولیکول‌های موها و نشانگرهای دیگر بررسی می‌کند و در نهایت بهترین راه حل را به کاربر پیشنهاد می‌کند.

    سامسونگ؛ فروش فناوری گوشی تاشو به اپل

    علاوه بر این موارد پروژه دیگری به نام «سانی‌ساید» (SunnySide)، دستگاهی شبیه پنجره است که نور خورشید مصنوعی تولید می‌کند و طی گذر زمان به فرد کمک می‌کند بدون قرار گرفتن در معرض مضرات نور واقعی خورشید به بدن فرد ویتامین«دی» می‌رساند. 

    یکی دیگر از پروژه‌های این آزمایشگاه «اولتراوی» (UltraV) است که با استفاده از حسگر اشعه‌های مافوق بنفش را ردیابی و به فرد کمک می‌کند تا شرایط پوستی خود را بررسی کند.

     سامسونگ همچنین در CES 2020 ربات انسان نمای «پیبو» (PiBo) متعلق به استارت آپ «سیرکولار» نیز به نمایش در می‌آورد که  می‌تواند با افراد گفتگو کند.