سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکس | دست یاری اورانگوتان برای محیط‌بانی که در رودخانه پر از مار گیر افتاده بود


 

  • عکس | دست یاری اورانگوتان برای محیط‌بانی که در رودخانه پر از مار گیر افتاده بود

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان تراول، یک عکاس آماتور به نام آنیل پرابهاکار در سومین جزیره بزرگ جهان در سرزمین اندونزی تصویری تاثیرگذار از اورانگوتان مهربان شکار کرده است؛ جایی که این حیوان در معرض خطر انقراض برای نجات دادن جان یک انسان دست به کار شده و با به خطر انداختن جان خود، می‌خواهد این مرد را از یک رودخانه پر از مار بیرون بکشد.

    پرابهاکار که یک زیست‌شناس اهل کرالا در هند است و همراه دوستان خود به یک سفر اکتشافی و تفریحی در جزیره بورنئو رفته بود، درباره این تصویر به سی‌ان‌ان گفت: «ما در حال گردش بودیم که گفتند در منطقه مار دیده شده است. محیط‌بان هم خیلی زود دست به کار شد تا مارها را از مسیر بردارد. ناگهان دیدم اورانگوتان نزدیک مرد شد و دستش را دراز کرد. انگار که می‌خواهد بگوید می‌خواهی کمکت کنم؟ من انتظار دیدن چنین صحنه‌ای را نداشتم و واقعا غافلگیر شدم. حتی نمی‌توانستم عکس بگیرم.»

    آن بخش از رودخانه به قدری گل‌آلود و عمیق بود که محیط‌بان نمی‌توانست تکان بخورد. مارهای سمی بورنئو بزرگ‌ترین دشمنان اورانگوتان‌ها هستند و به همین دلیل میمون‌های عظیم‌الجثه با دیدن آنها وحشت می‌کنند. تمام این ماجراها سه تا چهار دقیقه طول کشید و محیط‌بان که شیوه رفتار اورانگوتان‌ها را می‌شناخت، ترجیح داد بدون کمک حیوان از آب گل‌آلود رودخانه بیرون بیاید. کمتر کسی می‌تواند واکنش‌های بعدی اورانگوتان را در این موقعیت‌ها پیش‌بینی کند.

    تصویری که پرابهاکار از دست یاری اورانگوتان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده، تا صبح روز شنبه بیش از 26 هزار لایک خورده و بارها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است. جمعیت اورانگوتان‌های جزیره بورنئو در اندونزی در سه نسل اخیر بیش از 80 درصد کاهش یافته و جنگل‌زدایی و کاهش منابع غذایی بزرگ‌ترین تهدید زندگی این گونه بزرگ میمون‌های آسیایی است.